Samira Čaušević: Jedino što možete promijeniti na ovom svijetu ste Vi i Vaš pogled na svijet. I kada to shvatite, sve ostalo se oko Vas mijenja!


UREDNICA:Belma Skopljaković

1. Zdravo, možeš li za Bellspiration čitaoce objasniti ko je zapravo Samira Čaušević i čime se ona bavi?

Samira Čaušević je holistički terapeut. Dakle, neko ko posmatra čovjeka na svim nivoima i sa svih aspekata, i tjelesnog i mentalnog. Nastojim da s ljudima kroz razgovor proniknem gdje je njihov problem i da im dam odgovarajući savjet kako dalje i sta da promijene na sebi, bilo da je to u pitanju stil života, način ishrane, način razmišljanja, emotivne reakcije...

A sve je krenulo od kozmetike i masaže. 2011. sam otvorila kozmetički salon i završila sam kurs masaže i onda je došao reiki u moj život i sada sam i reiki učiteljica.
Reiki je u stvari bio taj koji je mene pokrenuo i okrenuo prvenstveno radu na sebi, a kasnije mi pomogao u radu sa ljudima, da osjećam ljude, njihove energije i njihove emocije...
Ja reiki volim jer on na jedan blag način mijenja čovjeka i usmjerava ga ka sebi i lakšem životu. Postoji 5 principa reikija koje ja kad sam usvojila - život mi se promijenio. Potom su krenule brojne radionice za rad na sebi, od raznih tehnika disanja, meditacije, umjeća življenja... tražila sam šta je to što bi meni prijalo.

Slijedeće na red su došle porodične konstelacije, dakle ja sam i porodični konstelator. Sve ono što meni prija i što je meni pomoglo, ja završim edukaciju za to i radi sebe i radi mojih klijenata.

2. Možete li ukratko objasniti šta su porodične konstelacije?

Porodične konstelacije su fenomenoloska metoda koja se bavi transgeneracijskim prenosom traume, dakle, upletenošću predaka u naše sadašnje živote. Blago rečeno, mi živimo po nekim obrascima ponašanja i imamo strahove, a da uopšte nismo svjesni zašto  i odakle nam. To najcesce dolazi od trauma koje su se desile na noviu predaka. Kako imamo tu fizičku genetiku koja nam definiše oblik tijela, boju očiju itd. tako isto imamo i energetsku genetiku našeg porodičnog sistema. I ako je u tom sistemu došlo do neke traume, ako  postoje događaji o kojima se ne priča, ljudi, kako bi naš narod rekao koji su "crne ovce" u porodici, pa su ti ljudi izopćeni... i te neke stvari koje se zataškavaju prave u našem energetskom sistemu disbalans. I tako u narednim pokoljenjima dolazi do različitih vrsta problema.

3. Životni san - koji je tvoj životni san i kako ga ostvariti?

Moj životni san je bio da ja putujem i radim. I nikad nisam mogla da dokučim šta bi to ja mogla raditi i putovati po svijetu. Šta je to da ja gdje god da odem u bijeli svijet mogu da radim? Ja sam tad bila u sferi knjigovodstva u ugostiteljstvu sa mojim roditeljima. U 42. godini života sam pronašla posao koji me ispunjava i koji volim i koji me u konačnici doveo do ispunjenja sna. Prvo masaža, pa reiki, nakon toga hidžama! Putujem po Bosni i Hercegovini, Srbiji i Crnoj Gori, imam pozive i za Makedoniju i Sloveniju, sad ću ići u Grčku da radim, a smiješe mi se i tropski krajevi.
Nemojte odustajati od svog sna i nemojte nikad razmišljati kako će se nešto ostvariti, život će vas dovesti, Samo imajte povjerenja u njega. Svaki posao koji sam radila, a puno sam ih promijenila, mi je donio samo dobrobit. Od svakog posla sam ja nešto naučila. Nekad kad je računar bio samo pojam, ja sam radila u DOS sistemu i tad sam se upoznala sa računarom i savladala računare do te mjere da sad nemam uopšte problema sa korištenjem stvari koje meni trebaju u mom svakodnevnom životu. Kasnije sam radila u knjigovodstvu. Pa kad sam imala svoju firmu, sama sam mogla sebi voditi knjige. Zatim u ugostiteljstvu sam stekla ogromno znanje rada u komunikaciji sa ljudima. Svaki posao će vam donijeti neke benefite.

4. Ali kako ostati pozitivan tokom svih tih prepreka i nezadovoljstava trenutnim životnim stanjem?

Okrenuti se unazad, pogledati svoj život i čestitati sebi na svim dostignućima. Nemojte se fokusirati na ono što niste ostvarili, već na ono što jeste.

Posjećujte radionice za rad na sebi. Jer ovo što ja sada radim, nekada sam i sama išla po godinu dana na radionice i koristila kao terapiju. I kada sam vidjela kakvu dobrobit to meni donosi, krenula sam na edukacije i sada radim.

5. Razlog za ovaj intervju je tvoje nedavno putovanje u Peru. Možeš li nam objasniti o čemu se tu, zapravo, radi?

Odavno me počela zanimati peruanska kultura i tradicija, a narocito njihova tradicionalna medicina i način liječenja. Obzirom da sam ja terapeut najviše me zanimao njihov rad sa billjkama. I tako su počele moje vizije vezane za učenje i primjenu njihovih znanja. Njihova tradicija je stara hiljadama godina i prenosi se sa koljena na koljeno. Oni za različita stanja i probleme imaju jako puno različitih biljaka i ceremonija kroz koje rade hiling. U Peruu sam provela oko 3 sedmice i već se spremam za narednu godinu.

Njihove ceremonije izgledaju ovako:

Ceremonije su bile svaki drugi dan. Prvi dan kada smo došli pili smo purgativ da se pročistimo od loših energija, kako oni to kažu. Mora se zatim provesti određena dijeta. I onda navece popijete tu medicinu. šaman ili kurandero koji vodi ceremoniju počinje da pjeva svete peruanske pjesme prizivajući duh biljke i moli je za vaše iscjeljenje. Uvijek se radi se sa određenom namjerom.

6. Da li možete Vi potvrditi ta iskustva?

Mogu, ali na jedan drugačiji način jer ja nisam išla po izlječenje jer nisam bolesna, hvala Bogu. Ja sam išla po novo učenje. U jednoj od ceremonija, pokazala mi je kako i na koji nacin ona radi sa nama, kako obnavja sve te pokidane sinapse ponovo ih povezuje. Također, preuzete obrasce mijenja suočavajući nas sa strahovima putem vizija.
Tako da kada odete sa nekom namjerom ona da odgovor. S tim da zaista morate biti otvornog uma i srca da zadatke koje ona da, možete prihvatiti.


7. Koje su sve dobrobiti ovih ceremonija? 

Mnoge su dobrobiti. Iscjeljenja raznih bolesti se dešavaju jer u biti bolest dolazi jer smo se mi udaljili od našeg istinskog ja i okrenuli smo se materijalnom misleći da će nas to usrećiti, da moramo imati najnoviji mobitel, računar... a pobjegli smo od suštine života. I zbog toga se razboljevamo.
U tom okruženju, lokalno stanovništvo vas vrati suštini. Jer tamo nemate TV niti tehnologiju koja bi vam odvraćala pažnju koju morate posvetiti sebi.

8. Ima li nuspojava?

Nema. Jedino osobama sa visokim pritiskom i srčanim bolesnicima nije preporučljivo jer se mogu previše uzbuditi, pa doživjeti pogoršanje.

9. Kakvo je lokalno stanovništvo i kako ste komunicirali?

Selo u kojem smo bili se zove San Francisko, a narod koji tu zivi je Šipibo narod. To je narod koji živi u skladu sa prirodom.
Ljudi su poprilično siromašni, ali su zadovoljni. Žene vezu i od toga zaradjuju za zivot.
Bolesti modernog doba kod njih su nepoznate.
Jako su ljubazni i otvoreni za goste. I voljni su da pomognu.
Komunicirali smo preko prevodioca, jer oni pored svog lokalnog jezika poznaju i španski.

10. Koja je tvoja preporuka za one koji imaju nedoumice i koji sumnjaju u pomenute ceremonije?
Neka ne idu.

11. Kome preporučujete da posjeti Peru i iskusi ove ceremonije?
Ljudima koji su otvorenog uma i žele da se suoče sa sobom. Onima koji teže za balansom.

12. Tvoje cjelokupno iskustvo u Peruu u jednoj rečenici?
Promjena načina gledanja na život i sistem vrijednosti.


14. Tvoja poruka za moje drage čitaoce?
Okrenite se sebi, radite na sebi, mijenjajte sebe!
Jedino što možete promijeniti na ovom svijetu ste Vi i Vaš pogled na svijet. I kada to shvatite, sve ostalo se oko vas mijenja.

Samira Čaušević, holistički terapeut, reiki majstor i konstelator:

Broj telefona: 062703466
E-mail: nikadnijekasno@hotmail.com






Primjedbe