Nensi i Marina: Cilj projekta "EUNOIA" je približiti javnosti sve što psihologija pruža!

Nensi i Marina, autorice projekta "Eunoia"

Intervju odradila: Nela Banjić

1. Možete li nam reći kako je nastao vaš novi projekat “Eunoia”? Koji je vaš cilj?

Projekt “Eunoia.” je nastao sasvim slučajno, iako vjerujemo da se sve događa s razlogom. Kako smo u tom trenutku bile nezadovoljne, rekle smo si zašto ne pokrenuti nešto svoje? I eto, iz nekog neugodnog iskustva izašlo je nešto na što smo iznimno ponosne. Nas i dalje fascinira kako smo se brzo i jednostavno dogovorile oko svega što će uključivati projekt (sam proces je trajao 2 tjedna). Naš cilj je približiti široj javnosti sve što psihologija pruža te u konačnici napraviti aplikaciju koja će biti dostupna svima koji se žele brinuti o mentalnom zdravlju i zdravlju općenito.

2. Zašto baš naziv Eunoia?

Htjele smo nešto jednostavno, kratko i zvučno, a opet da je jedinstveno. Iskreno, najviše smo se namučile oko imena jer nismo htjele ni hrvatsku ni englesku riječ. Budući da je Nensi pohađala Isusovačku klasičnu gimnaziju predložila je da pogledamo latinske i grčke riječi te nakon pregledavanja rječnika došli smo do riječi “eunoia” (grč. ευνοια) što znači lijepe i podražavajuće misli, dobrohotnost. Prijevod riječi nas je oduševio jer savršeno opisuje sve što želimo napraviti s ovim projektom. Iako se malo teže izgovara "junoja", i to nam se učinilo kao dodatni plus jer zvuči fora. 

3. Ko se nalazi iza projekta Eunoia? Kako ste došle do te ideje?

Iza projekta se nalaze dvije prvostupnice psihologije, Nensi i Marina. Nensi je završila treću godinu preddiplomskog studija na Fakultetu hrvatskih studija u Zagrebu, a Marina je završila drugu godinu diplomskog studija psihologije na Hrvatskom katoličkom sveučilištu u Zagrebu te trenutno piše diplomski rad. Na ideju smo došle tako što je Marina već tijekom prve godine studija htjela napraviti aplikaciju sa sličnom idejom, ali se tada osjećala nespremnom, te je predložila da pokušamo izrealizirati njenu želju. Tijekom razgovora smo shvatile kako smo zapravo obje imale istu želju, ali nas je bilo strah pokrenuti. Međutim taj strah je nestao kada smo se našle i vidjele kako smo obje predane onome što radimo. Svjesne smo kako se aplikacija ne stvara preko noći tako da smo odlučile prvo predstaviti naš sadržaj na društvenim mrežama te na taj način pridobiti potencijalne korisnike naše aplikacije.

4. Kome je vaša ideja namijenjena?

Svima koji se žele brinuti o mentalnom zdravlju i zdravlju općenito. Usudile bismo reći i svima koji žele upoznati psihologiju i sve nje čari jer nudimo i edukacijski sadržaj. Trudimo se biti što jednostavnije, pristupačnije i sažetije kako bi nas svi nepsiholozi i psiholozi bilo koje dobne skupine razumijeli i shvatili, ali i najvažnije nešto usputno i naučili.

5. Koji su vam naredni koraci?

Imamo mnogo ciljeva koje smo si zadale. Prvo bismo htjele proširiti svoj tim kako bismo što učinkovitije radili. Zatim bismo htjele osvojiti neki natječaj pomoću kojeg ćemo dobiti kapital kojeg bismo iskoristile u izradu aplikacije. Paralelno s tim bismo htjele proširiti bazu psihologa i psihoterapeuta (u budućnosti i vanjskih suradnika) koji bi bili uključeni u naš projekt.

6. Šta vas čini jedinstvenim?

Smatramo kako ovakav koncept kakav smo osmislile nema niti jedan profil koji se bavi psihologijom i/ili mentalnim zdravljem, pogotovo kod nas u regiji. Želimo da pratitelji vide kroz naš profil, našu ljubav prema psihologiji, ali i da znaju tko stoji iza tih profila. Iz tih razloga uvele smo Bitmojije nas u vizuale kako bismo bile na malo više osobnoj i prijateljskoj razini. Uz to, osmislile smo i plan objava kojeg se striktno držimo (ponedjeljkom dijelimo izazove, utorkom upoznajemo pratitelje s profilima koji se bave psihologijom i/ili mentalnim zdravljem, srijedom predstavljamo istraživanja iz psihologije, četvrtkom predstavljamo psihoterapije kroz prizmu psihoterapeuta, petkom upoznajemo pratitelje s različitim poremećajima, a vikendom pišemo o psihološkim temama koje nas zanimaju). Sav naš sadržaj kojeg trenutno kreiramo na društvenim mrežama želimo jednog dana predstaviti i u našoj aplikaciji. Jako bismo voljele da možemo pričati više i o njoj i njenom sadržaju, ali zasad smo još u dogovorima s mentorima i samo ćemo reći kako imamo mnogo kreativnih ideja za koje se nadamo da će se ostvariti.

7. Na kojim društvenim mrežama najviše želite ostaviti utjecaj?

Nemamo neku posebnu društvenu mrežu koju favorizimo, više se fokusiramo na to da dođemo do što više ljudi da vide sve čari psihologije, ali da se i smanji stigma vezano uz mentalno zdravlje. Naime iz tog razloga su nam sadržaji na Facebook-u i Instagramu skoro identični, neke osobe imaju ili samo Facebook ili samo Instagram pa da ih ne zakinemo za naš sadržaj. LinkedIn je društvena mreža na kojoj imamo drugačiji sadržaj jer se tamo želimo povezati s psiholozima i psihoterapeutima stoga smo odlučile prilagoditi sadržaj njima.

8. I za kraj, koju biste poruku dali mladima?

Ako niste nikada iskusili volontiranje onda ne znate što propuštate. Kada radite nešto što ima neki viši cilj i ispunja vas, nema trenutka u kojem se nećete osjećati ponosno na ono što ste postigli. Kako se razvija nešto na čemu radite, tako se i vi razvijate, a nema ljepše stvari nego pogledati unazad i vidjeti koliko daleko ste dogurali. A ako vam se možda i ne svidi na kraju volontiranje, moguće da ćete upoznati prijatelje s kojima ćete pokrenuti nešto novo, kao što smo i mi.

 

 

Primjedbe