PAULINA SEKULIĆ: Cilj projekta "Ekopsih" je približiti ekološku psihologiju široj javnosti!

Paulina Sekulić, autorica projekta "Ekopsih"

1. Reci nam nešto o sebi

Moje ime je Paulina Sekulić i  studentica sam sad skoro treće godine psihologije na Sveučilištu u Zadru. Inače sam iz Zagreba, ali imala sam potrebu za promjenom, a i većom samostalnošću pa sam se odlučila za studij na moru. U svoje ne tako slobodno vrijeme volim izlaske, putovanja, druženja, ali jednako tako i šetnje prirodom, učenje novih jezika i čitanje (otprilike sam ovdje shvatila da zvučim kao teški penzioner, ali penzioner je i tako samo socijalni konstrukt pa je prihvatljivo). Imam mlađeg brata koji je pametniji od mene što mi ekstremno ide na živce, ali što je tu je.  Od stranih jezika osim engleskog pričam još i njemački jezik (čitaj natucam), a na faksu sam kratko vrijeme učila španjolski i francuski. Ne želim previše duljiti i inače ne volim pretjerano pričati o sebi pa će to za sad biti to.

2. Možeš li nam reći  kako je nastao tvoj projekt '' Ekopsih'' i koji je tvoj cilj?

Projekt ''Ekopsih'' nastao je u sklopu seminara izbornog kolegija Ekološka psihologija. Naime, morali smo napraviti nešto praktično, a da je vezano za sadržaj kolegija pa sam odlučila spojiti znanja koja imam i napraviti web stranicu. S obzirom da sam u razgovoru s osobama koje se bave mentalnim zdravljem uočila da im tema nije toliko poznata pošto kolegij nije obavezan, cilj je projekta približiti ekološku psihologiju prvenstveno široj javnosti, ali i osobama koje se bave mentalnim zdravljem.

3. Što je uopće ekološka psihologija i kako si došla na ideju za stranicu?

Ekološka je psihologija primijenjena grana psihologije koja se najjednostavnije rečeno bavi odnosima između čovjekova ponašanja, njegove okoline te posrednim procesima. Malo stručnije rečeno bavi se utjecajem okoline na ponašanje, iskustva i dobrobit pojedinca, ali i utjecajem pojedinca na okolinu te između ostalog faktorima koji pridonose ekološki osviještenom ponašanju i načinima na koje se ona mogu potaknuti. Na ideju za stranicu sam došla jer je to bio jedan od načina da spojim znanja koja su mi zanimljiva, a i nisam naišla na ništa slično na hrvatskom jeziku. Smatram da stranica može biti odlična odskočna daska za sve koji žele nešto više saznati o području.

4. Što se uopće nalazi na stranici?

Na stranici se nalazi nešto o meni i samom projektu, nalazi istraživanja koja su vezana za odnos mentalnog zdravlja i prirode, moj online dnevnik u kojem opisujem svoje doživljaje većinom svima poznatih restorativnih mjesta u Zagrebu (restorativnost je jedno od svojstava prirode i odnosi se na sposobnost da nam bez previše truda plijeni pažnju), zanimljivo istraživanje koje su napravile moje kolegice i kratke vježbe koje svi možemo napraviti u prirodi.

5. Otkud naziv Ekopsih?

Htjela sam naziv koji je jednostavan, a opet dobro odražava temu stranice pa sam u biti samo prilagodila naziv kolegija tako da je vjerojatno svima jasno da  ''Eko'' odnosno ''Eco'' u engleskoj verziji dolazi od ekološka, a ''psih'' je skraćenica koju većina koristi kada govori o psihologiji ili na faksu ili u srednjoj školi.

6. Koji su tvoji planovi za dalje?

S obzirom da sam sad još uvijek nažalost zauzeta ispitima, a i odmaranjem planirala sam otvoriti Instagram profil na početku iduće akademske godine. Shvatila sam da na taj način mogu doći do veće publike, a i više prilagoditi sadržaj široj javnosti. Možda i moj završni rad bude na sličnu temu, ali u svakom slučaju nadam se raditi na sličnim projektima u budućnosti.

 

 

 

 

Primjedbe