GILICE SAMANTA: Trenutni sam rekorder Srbije u broju maratona istrčanih za 365 dana!

UREDNICA:Belma Skopljaković

1. Predstavi se ukratko čitateljima bloga Bellspiration!
Zovem se Samanta Gilice, rođena sam davne ‘88.godine u Vršcu, gde i danas živim. Fakultet sporta završila sam u Novom Sadu kao jedan od najboljih studenata, iako sam tada imala gotovo 100 kg. 2012. godine u moj život se uvlači nutricionistička kompanija „Herbalife“, koja mi pomaže da skinem sa sebe teret od 25 kg, i tu, zapravo, počinje jedan novi život. Od te godine ulazim u magični svet trčanja, i otkrivam novi smisao života, sakriven od mene svih tih godina. Magiju celog procesa opisala sam u svojoj knjizi „Kilometri sreće“ koja upravo izlazi.

2. Ti si neko ko pretvara nemoguće u moguće! Ko je Gilice Samanta zapravo?   
Samanta Gilice je, zapravo, jedna obična devojka koja samo nije odustala od onog što smatra ispravnim, zatim, neko ko zna da je stvoren da voli, da bude ljubav i da uvek teži jednoj jedinoj svrsi – dobrom osećaju. Nepopravljivi emotivac i romantičar. Takođe, neko sam ko strastveno veruje u svetlu budućnost, i da najbolje tek predstoji.


3. Danas si poznata po uspjesima na maratonima! Kada se rodila ta ljubav prema trčanju i kako je započela priča s maratonima?   
14.10.2012. održavao se Novosadski maraton. Nakon izgubljenih kilograma, imala sam osećaj da mogu sve na svetu. “Slučajno” sam dva dana pre trke videla najavu, prijavila se u poslednji čas, ni ne znajuću šta me čeka i koliko je, zapravo, 42 km. Do tog dana nikad u životu nisam trčala dužinu veću od 5 km. Prvih kilometara na toj trci se sećam, a onda sledi jedan jako dugi period gde sam sigurna da me je “nešto” vodilo, vuklo, kako god, ali ničega se apsolutno ne sećam sa staze, sve do poslednjih par kilometara, gde mi je organizator na biciklu krenuo u susret i saopštio da me čekaju za proglašenje, da sam treća! U sekundi sam postala svesna da ću izdržati, da sam uspela, međutim, kada sam prešla ciljnu liniju i uverila se da sam zaista osvojila medalju na svom prvom maratonu, u šoku i neverici sam pala i gušila se u suzama par minuta, dok me organizator nije doslovno podigao i stavio na postolje. To je dan koji razdvaja moj život “pre” i “posle.” Nakon njega usledilo je gomila maratona, trenutni sam rekorder Srbije u broju maratona istrčanih za 365 dana, a od 2013. godine redovno prelazim i Fruškogorske ultramaratone (107 km), koji su me takođe mnogo promenili kao osobu, ali to je već jedna posebna priča.



4. Ja te poznajem preko Ane Bučević jer dijelimo istu ljubav prema Vortex priči. Kada si ušla u taj vrtlog vibracije i reci nam neke svoje najveće manifestacije?   
Već nekih 10-ak godina me zanima tema motivacije, i dugo već čitam knjige autora kao što su: Šarma, Koeljo, Trejsi itd. I na YT sam počela da gledam motivišuće snimke, a krajem maja 2013. YT mi je ponudio “neku” Anu Bučević, među svim onim crncima koji viču “Hey bro, yes, you can!” ;) Ana je tada tek počela da snima videa, ali mi je postala svakodnevna rutina i najbolja prijateljica. Dani bi mi počinjali i završavali se njom, jer sam osetila da sam upravo za svim tim što ona priča dugo tragala.
Manifestacija zaista imam na stotine, ali, kada bih morala izdvojiti neke, to su čak 3 besplatna seminara Ane Bučević, iz godine u godinu, izdavanje moje knjige, gde sam počela da pišem knjigu i rekla sebi – izdavač će se sam javiti i besplatno ću izdati knjigu, što se ostvarilo nakon samo 7 dana! Ah, da, pošto je knjiga aktuelna, manifestacijom mogu nazvati i Anino prihvatanje poziva da bude recenzent, pored svih velikih imena u maratonu. Tu je i gomila besplatnih putovanja i usluga, naročito u prošloj godini. Zaista svakodnevno svedočim nekim “sitnijim” manifestacijama, ali pokušala sam se setiti onih koji su na mene ostavili najveći utisak.

5. Danas si i sama motivacijski govornik! Otkuda taj poziv i opiši nam osjećaj sa svog prvog seminara koji si održala?! Šta znači za tebe sve to?   
U decembru 2015. izvučena sam, sa još nekoliko ljudi, za razgovor sa Anom uživo. Tačnije, kada je Anin YT kanal dostigao 10 miliona prikaza, ja sam bila osoba sa najviše pregleda. U toj emisiji sam ispričala svoju priču, taj video je ostao na njenom kanalu, a meni je, verovali ili ne, sutradan stiglo čak 350 zahteva za prijateljstvo na društvenim mrežama. Oberučke sam prihvatila sve njih, jer su to ljudi koji rade na sebi i teže da budu bolji.
U maju 2016. jednostavno sam osetila jaku potrebu da svoja iskustva prenesem ljudima, i prosto sam znala da moram održati seminar. Niti sam imala pojma gde će se održati, niti da li će iko uopšte doći. Moram li reći da sam i fantastičnu salu dobila besplatno, a da je prisustvovalo čak 65 ljudi. Neki čak nisu imali ni gde da sednu (dosta njih je čulo moju priču preko Aninog videa). Od tada povremeno držim radionice u Vršcu i Novom Sadu, ali samo kada osetim da sam ja “najbolja”, u ekspanziji, i da zaista imam šta da prenesem i čime da inspirišem ljude.
Neka iskustva snimam i na svom YT kanalu “Možeš ti to”, koji mi je doneo nove saradnje i poznanstva.



6. Možeš li nam reći svoje planove za budućnost? 
Planovi za budućnost… Zapravo su veoma jednostavni. Ono što sa sigurnošću mogu reći je da ću imati divnog supruga i ćerkicu Hanu (kojoj je knjiga i posvećena, i koja mi je već velika motivacija, iako još ne postoji fizički), i da ćemo dosta putovati svetom, trčati i raditi na sebi. Da, upravo sam shvatila da mi je, zapravo, jedna od najvećih želja harmonična porodica, puna međusobne ljubavi.
Sigurna sam da ću pokušati na još neke načine da ostavim traga, iako još ne znam šta to tačno podrazumeva. Ali, neću se zaustaviti na ovome.


7. Tvoj pogled na današnje stanje mladih i tvoja poruka za sve nas!      
Mnogo toga nosimo u sebi od “materijala” koji su nam drugi usadili. Dosta je stereotipa među mladima, kao i uverenja koja nikome ne služe. To su ti programi sa kojima odrastamo i koji nam ne daju da ekspandiramo i ostvarimo svoj puni potencijal.
Danas sam svedok da sve više i više mladih ljudi traga za sobom zapravo, za srećom, znanjem, mudrošću, i ako se okružimo takvima, videćemo i svet kao takav – pozitivan i vedar. Moja poruka za sve ljude uvek je ista: možete, ljudi, apsolutno sve možete u životu! Samo nemojte odustati. Okružite se onima koji isto veruju da mogu i da možete, i već ste na korak do cilja. Niste ništa drugačiji od nekih uspešnih ljudi, samo ste vi pristali na manje. I da – volite, volite i samo volite! <3

8. Hvala ti od srca i mnogo sreće u budućnosti!   
Hvala i Tebi, divna dušo! Zagrljaj sledi, nadam se, uskoro! <3

Samantu možete pratiti na slijedećim linkovima:
Facebook: https://www.facebook.com/samantavortex/?__mref=message_bubble
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCHm6OcB7BW-Lm_7nnybSk6A/videos


Primjedbe