"The Miss Irby Project" - Smirna Kulenović, osnivačica i koordinatorica pokreta Dobre Kote & Učesnici projekta


UREDNICA:Belma Skopljaković

1. Možeš li se predstaviti ukratko čitaocima Bellspiration bloga? 
Idejna sam osnivačica i koordinatorica pokreta Dobre Kote. Inače sam historičarka umjetnosti, ali se također bavim i kreacijom u sferi audio-vizuelnih umjetnosti, kao i već dugi niz godina grass-roots aktivizmom. Kroz svoj rad trudim se kreirati što više interdisciplinarnih projekata koji potiču na suradnju između različitih desciplina, te su Dobre Kote zapravo jedan od uspjelih pokušaja da se nešto takvo i ostvari.

2. Dobre kote su ostvarile puno toga.  Koji su uspjesi na koje ste najviše ponosni?
Prvenstveno smo ponosni/e na činjenicu da smo u roku od godinu dana uspjeli/e reparirati pet lokacija na području grada Sarajeva, lokacija koje su prethodno bile napuštene i neiskorištene, prepune otpada. Te lokacije su sada žive, komšije i komšinice ih koriste za kreativno druženje, djeca i mladi također, a u njima često održavamo i umjetničke radionice. Od formalnih uspjeha najveće prepoznavanje našeg rada osjetili smo prošle godine, kada smo bili/e nominirani/e za European Prize for Urban Public Space, sa našom intervencijom na Koti 1, na Grbavici.


3. Na osnovu djelovanja Dobrih kota,  da li je istina da su mladi danas pasivni i neinspirisani za promjene? 
U našem radu susrećemo se najviše sa aktivnim mladim ljudima koji zaista vjeruju u mogućnost promjene i rado provode svoje vrijeme volontirajući, ne samo u Dobrim Kotama, već i brojnim projektima koji se dešavaju na području naše države. Trenutno imamo oko devedeset volontera i volonterki. Jako je inspirativno svakodnevno biti okružena tolikim brojem svjesnih i motivisanih mladih ljudi koji konstantno rade na poboljšanju zajednice u kojoj živimo. Naravno, ponovo je riječ o jednom određenom broju mladih, jer uvijek postoji i veliki broj onih koji su i dalje pasivni i neinspirisani. Do njih nam je i najveći cilj doprijeti ovim projektom, pokazati im da zaista postoji nešto u šta mogu vjerovati i čemu se mogu nadati čak i u našoj državi.


4. Koji su naredni koraci i akcije koje planirate realizovati?
Trenutno radimo na projektu umrežavanja i ostalih gradova u Bosni i Hercegovini, budući da ne želimo da Dobre Kote ostanu samo na području Sarajeva. U narednih par mjeseci Dobre Kote će reparirati javne prostore i na područjima Zenice, Banja Luke i Tuzle. Vrlo smo sretni/e što se projekat širi, te se nadamo da će zaista uskoro postojati na nivou cijele države, kao jedan pozitivni pokret. 



S druge strane, u Sarajevu trenutno radimo na projektu sa tri srednje škole, iz kojih će učenici i učenice dobiti priliku da sami kreiraju svoju Dobru Kotu i naučiti proces realizacije naših projekata. Nadamo se da će znanje prenijeti i narednim generacijama u svojoj školi i stvoriti tradiciju očuvanja okoline u kojoj živimo.

Izjave učesnika ovog projekta:

Amina Kurtović: Učenica sam Druge gimnazije u Sarajevu. Uključila sam se u ovaj projekat jer želim da promijenim svoju okolinu.

Dosta je da samo gledam stvari oko sebe i to kako se ništa ne mijenja, i zato želim da budem dio te promjene i da se osjećam korisnom. Inače volim ove radne akcije, bila sam već volonterka na nekim sličnim projektima kao što su akcije pošumljavanja.

Sarah Mašić: Ja dolazim iz Druge gimnazije. Prijavila sam se na ovaj projekat iz razloga što smatram da ću ovim pomoći svojoj zajednici i sebi. Danas svijet opstaje na mladima i ako će iko pomoći, onda smo to mi i našu zajednicu učiniti boljom.

Adna Oprašić: Ja sam učenica Druge gimnazije, prvi sam razred. Došla sam ovdje da doprinesem svojoj zajednici i da učinimo svoj grad što ljepšim. Od malena me je privlačilo da napuštene prostore uređujemo kao što sam to radila sa svojim drugarima na našem nekadašnjem igralištu. Uređivali smo ga i uljepšavali, ali sada je tu, nažalost, Opština izgradila nešto drugo.

Alma Hido: Pohađam Drugu gimanziju. Priključila sam se ovom projektu iz razloga što želim pomoći našem društvu. Mislim da je to jedan divan način da se urede naši parkovi i da se uljepša naš grad.

Ada Džanko: Učenica sam Druge gimnazije, drugi sam razred. Priključila sam se ovom projektu, prvenstveno radi novog iskustva i druženja i da se osjećam korisnom u svojoj zajednici. 

Amina Buturović: Priključila sam se jer želim nešto korisno da uradim za svoj grad. Uredit ćemo ga bojama i kreativnošću da ne bude sve monotono. Inače volim umjetnost i bavim se dizajnom.

Edina Selimović, prof.: Profesorica sam engleskog jezika u Trećoj gimnaziji. Odlučili smo da učestvujemo u ovom projektu. Smatram da je ovo fantastičan način da se učenici upoznaju sa svojom okolinom, da se osjećaju društveno korisnim kao i da vide kako stvari  funkcionišu u našoj državi prolazeći kroz taj proces odobravanja od strane vlasti. Prostori koje su u planu za ovaj projekat su blizu njihovih škola, tako da će u toku odrastanja, svaki put kada prolaze pred njih, biti ponosni i reći da su i oni bili dio tog projekta.

5. Koje su najveće poteškoće sa kojima se susrećete prilikom uređivanja javnog prostora?
S jedne strane, imamo poteškoće u komunikaciji sa vlastima, što je i očekivano. Postoji jako puno prostora unutar samih zakona o javnom prostoru koji se zaista moraju mijenjati ukoliko želimo da on istinski bude dostupan, siguran i inspirativan za sve građane i građanke. Zbog neadekvatne zakonske regulacije često bivamo blokirani/e od strane vlasti u realizaciji naših projekata, za koje su potrebne dozvole, budući da intervencije radimo u javnom prostoru. S druge strane, ponekad nam i sami komšije i komšinice koji žive u blizini Kota predstavljaju problem, budući da su često nepovjerljivi i nemaju nadu da se nešto zaista može promijeniti, već unaprijed odbacuju rješenja. No, kroz našu strpljivost i istrajnost im uvijek pokažemo kako je promjena moguća, te im vratimo davno izgubljeno povjerenje.


6. Ako je neko inspirisan ovim intervjuom da se uključi u akcije Dobrih kota,  kako to može učiniti?

Može se javiti u inbox na Facebook stranici Dobrih Kota sa svojim zahtjevom, te ćemo ga tamo dalje uputiti o našim redovnim sastancima i druženjima.

Ukoliko želite da pratite rad projekta ili da saznate dodatne informacije o istom, možete posjetiti stranicu projekta: www.missirby.com ili na fb stranici: Miss Irby project.




































Primjedbe