BELMA SKOPLJAKOVIĆ: Kako zaštiti djecu na internetu – vrag je odnio šalu


Kako zaštiti djecu na internetu – vrag je odnio šalu



Autorica: Belma Skopljaković

Ovih dana se susrećem sa jednim izazovom na facebooku, za koji mogu reći da je fenomen jer sam na pomenutoj društvenoj mreži od 2009. godine i nikad mi se prije nije desilo ništa slično, kada sam u dva-tri dana dobila oko 2000 zahtjeva za prijateljstvo. Otkud to, kako, zašto, gdje su me pronašli jer rijetko sa kojom od tih osoba imam zajedničkih prijatelja? Ali, eto, desilo se.

Ja sam objavila nekoliko poruka tih osoba, kao što možete vidjeti na screenshotovima koje ću ubaciti u članak i to me inspirisalo da napišem ovaj članak jer sam se sjetila djece i maloljetnika, naivnih dječaka i djevojčica koji možda stupe u kontakt s tim nepoznatim licima.

Ovaj članak pišem za svu djecu u čast njihove zaštite na internetu, jer je vrag odnio šalu.
Pošto sam ja aktivna i na instagram društvenoj mreži, podijelila sam nekoliko inbox poruka od tih ljudi. Ne moram spominjati da je tu bilo i nemoralnih ponuda. Ja znam da su to nepoznati ljudi koji su me pronašli na, za sada nepoznat, ali nebitan način, i pišu u nadi da će stupiti u konverzaciju sa mnom.
Mišljenja mojih prijatelja su bila podijeljena:
  •          Mnogima, većini, je bilo jako zabavno i smiješno;
  •          Manjini je to smetalo i smatrali su da se ne trebam tim baviti.


Jedan moj dragi prijatelj se javio i podsjetio me na negativan uticaj dijeljenja tih poruka. I pomislila sam na svu djecu koja možda, vjerovatno nisu svjesna da su to stranci u virtuelnom svijetu i da komunikacija s njima uopšte nije bezazlena.

I sada dolazim do dijela o konkretnim smjernicama kako razgovarati sa djecom o internetu i kako ih zaštititi. Tema je zaista kompleksna. Statistički podaci pokazuju strašne rezultate počevši sa pedofilijom i negativnom korištenju društvenih mreža i interneta općenito. Također, 50% djece je izjavilo da im roditelji ne kontrolišu njihovo ponašanje na internetu.* Zar to nije strašan podatak?
Da li dati djeci privatnost i ne kontrolisati njihovo ponašanje ili pratiti svaki njihov korak? Uključujem i tinejdžere do 18. godine života.





Postoji jedno pitanje: Šta ako se desi nešto loše toj djeci na internetu? Zakon, policija, socijalna služba će se prvo obratiti roditeljima!

Objasnite djeci koje su posljedice i opasnosti na internetu i da oni možda ne razumije najbolje to, ali da vam moraju vjerovati da ste vi upoznati s tim. 








Također, roditelji moraju shvatiti da, ukoliko do djetetove punoljetnosti, ne vode računa o djetetovoj intimi i privatnosti, to je jedna riječ – nebriga. Objasnite da kada postanu punoljetni i odrasli ljudi, imat će više slobode u svakom smislu.
Roditelj je dužan objasniti negativne posljedice interneta.

Kao prvo, ne možemo biti protiv interneta, i da, svakako možemo imati virtuelne prijatelje, jer i sama ja, a vjerujem i mnogi drugi imaju divna prijateljstva putem interneta. Ali postoje načini, i prisutnost roditelja je obaveza, kada su djeca u pitanju.


Dragi roditelji, imate history pretraživanja na internetu, imate razne aplikacije prateći njihovo korištenje na internetu, možete imati lozinke njihovih drušventih mreža. Takožer, možete reći djeci, postoji aplikacija koja vraća izbrisan history.*


Ne možete možda pratiti sve i imati 100% prisutnost, ali mnogo toga možete učiniti i objasniti da još uvijek nisu spremni za potpunu slobodu.

Pišem ovo zbog svih mojih mlađih rodjaka, mojih maloljetnih prijatelja i svih roditelja.

I za kraj, ispričat ću vam priču kako se moj otac ponašao dok sam još bila u gimnaziji. Imala sam vlastitiu šifru facebooka za koju oni nisu znali, jer su imali puno povjerenje. Međutim, kada god je poželio ući na moj facebook profil ja sam mu to bez ikakve rasprave morala omogućiti. I smatram da je moj mudri otac imao savršenu metodu za moju zaštitu u vezi mog ponašanja na internetu.

Možda ova metoda pomogne nekome, ukoliko smatra da djeca i trebaju imati određenu slobodu i privatnost, pogotovo u kasnim tinejdžerskim godinama. Ali nadzor i pomna pozornost roditelja je neophodna.



Primjedbe