TIMUR ĆERIMAGIĆ: Moja velika motivacija je reakcija ljudi kojima inovacija olakšava život!

UREDNICA:Belma Skopljaković

1.    Ukratko o tebi. 

Rođen sam kao veoma mlad i nadjenuše mi ime Timur, a od porodice naslijedih dotično prezime Ćerimagić. Nisam se žalio. Nisam se žalio ni što sam rođen u Sarajevu 1993., ali vjerujem da je to isključivo iz razloga što nisam znao govoriti, misliti, razumjeti stvari oko sebe. Da sam recimo rođen sa 23 godine, koje danas imam, situacija bi bila drugačija. :P Odrastao sam u Sarajevu. Išao u osnovnu školu “Silvije Strahimir Kranjčević” na Mejtašu, te po završetku krenuh predati papire u Drugu gimnaziju i kad sam se našao s ekipom da idemo zajedno, rekoše mi da će oni u Prvu gimnaziju… Čuj, reko’, ma eto i mene; gdje svi, tu i mali Mujo. Trenutno sam student prve godine Master programa odsjeka za računarstvo i informatiku na Elektrotehničkom fakultetu u Sarajevu i od septembra planiram nastaviti studij van granica BiH.

2.    Kako i kada si pronašao svoj životni poziv na Eletrotehničkom fakultetu? 

 Većina priča studenata našeg fakulteta počinju sa: “Kao mali sam se volio igrati sa računarom…”, tako da ni moja nije pretjerano drugačija. Rano sam dobio kompjuter i od početka sam bio prepušten sam sebi glede instaliranja igrica, rješavanja virusa, popravljanja kad nesto pokvarim i slično, te se na taj način zaljubih u svijet kompjutera. “Info” časopis se morao imati čim izadje na trafici, ali ne zbog sadržaja, nego zbog demo CD-a na kojem je bilo par igrica i par demo aplikacija. 
Ko to instalira, bio je glavni u raji. Prvi novac koji sam zaradio od “informatike” je bila nagrada za osvojeno 3. mjesto na opštinskom takmičenju, gdje mi je 70 KM upriličilo osjećaj mjerljiv dobitku na lutriji. Obzirom da je Druga gimnazija bila na glasu kao matematička gimnazija, a svi su govorili da moraš znati matematiku da bi znao informatiku (ta konstatacija se na kraju nije ispostavila kao potpuno istinita, ali nema veze), prvobitno sam tamo htio ići, ali kao što rekoh, raja me odvuče. Nisam se pokajao i nastavih potencirati tu dotičnu informatiku. Maturski rad u srednjoj školi mi je bio na temu 2D i 3D kompjuterske grafike. Generalni standard dužine maturskih radova je bio otprilike 30 strana i odbrana je trajala 5 do 10 minuta. Nisam previse vješto pristupio pisanju tog rada, tako na kraju završih sa 60 strana i prezentacijom od preko 15 minuta. Pokušavao sam to opravdati idejom da previše entuzijastično pristupih temi da bi to sve stalo na 30 strana i u 5 do 10 minuta, a istina je bila da nisam baš znao organizovati materijal, kojeg je bilo na pretek. Nakon toga svega sam 100% bio siguran da želim nastaviti učiti o kompjuterima na „prestižnom“ Elektrotehničkom fakultetu u Sarajevu.


3.    Šta te motiviše da napreduješ i razvijaš inovacije?

 Moja velika motivacija je reakcija ljudi kojima inovacija olakšava život!


4.    Tvoji najveći uspjesi do sada?

 Ne gledam na ovaj intervju kao na mjesto gdje trebam prikazati svoj CV i prodati se na najbolji način, tako da ću apsolutno zanemariti akademsku stranu priče i reći da je moj najveći uspjeh bila reakcija Mustafe Mehića, slijepog momka koji je testirao prototip uređaja koji smo napravili. Došao je sa predrasudama i njegova prva rečenica je bila „šta god vi izmislili, meni to ne može zamijeniti bijeli štap“. Nakon 15 minuta korištenja uređaja njegova reakcija i osmijeh su bili neprocjenjivi; tako da slobodno mogu reći da mi je najveći uspjeh bio osmijeh na licu osobe koju život nije mazio.

5.    Opiši nam ukratko posljednji izum koji bi trebao služiti slijepim osobama, a koji je razvio tvoj tim?

 Jednostavno rečeno FeelTheSpace je uređaj koji bi trebao pomoći slijepim i slabovidnim ljudima da se kreću bez pomoći bijelog štapa, psa vodiča ili bilo kojeg drugog tipa pomoći. Uređaj se sastoji iz 5 osnovnih dijelova:
  • ·         Cortana agent umjetne inteligencije
  • ·         Ultrazvučni senzori
  • ·         Mikrokontroler
  • ·         3D zvuk
  • ·         Univerzalna Windows 10 aplikacija


Uređaj je osmišljen kao pojas i pokreće se glasovnom komandom uz pomoć Cortana agenta umjetne inteligencije, koji je integrisan u Windows 10 operativni sistem, obzirom da slijepe i slabovidne osobe nemaju mogućnost korištenja grafičkog interfejsa na telefonima. Na pojasu se nalaze ultrazvučni senzori koji prikupljaju informacije o najbližoj potencijalnoj prepreci za slijepu osobu, ta očitanja se obrađuju na mikrokontroleru, te putem bluetooth tehnologije šalju na univerzalnu aplikaciju koja projicira adekvatan 3D zvuk na slušalice. Ideja 3D zvuka je da simulira efekat zvukova iz realnog svijeta, koje ljudski mozak procesira na način da osoba ima osjećaj koliko je daleko i iz kojeg tačno smjera dolazi određeni zvuk bez da vidi izvor tog zvuka. Iskoristili smo navedenu sposobnost ljudskog mozga kako bi upozoravali slijepu osobu o nadolazećim preprekama i na taj način joj omogućili da „osjeti prostor“.

6.    Tvoji planovi za budućnost?

Bazirana na više od 2000 anketa, studija firme Acquity Group iz 2014. godine je pokazala da 87% ljudi nije čulo za pojam „Internet of Things“, uprkos činjenici da je već 2008. godine bilo više povezanih stvari na internet nego ljudi na Zemlji. Svrstao bih sebe u preostalih 13%, ili pak u još manji procenat obzirom da ne samo da poznajem pojam IoT, nego sam čvrsto odlučio baviti se time u budućnosti. Bachelor program na Elektrotehničkom fakultetu mi je dao odličan temelj za buduću nadogradnju, kao i sveobuhvatno znanje neophodno za usavršavanje u odabranoj sferi računarstva i informatike. Plan mi je nastaviti školovanje van granica BiH. Aplicirao sam na 3 univerziteta u Americi, 1 u Austriji i 1 u Njemačkoj i očekujem rezultate u skorijem periodu. Također, planiram nastaviti razvoj FeelTheSpace uređaja kako bi čim prije ugledao svjetlost dana i kako bi bio olakšan život što većem broju slijepih i slabovidnih osoba.

7.    Inspirativna poruka za mlade!

Ideja kojom su bili oduševljeni svjetski stručnjaci iz različitih branši je nastala na dvosatnoj kafi… Inovacije nisu samo u polju elektrotehnike; svi mogu biti inovatori i svi mogu doprinijeti zajednici, samo treba mrvu mućnuti glavom i razmisliti na koji način vaša pozadina može biti od pomoći drugim ljudima. Osjećaj da ste pomogli nekom, neprocjenjiv.

8.    Hvala na razgovoru! 

Moje duboko izvinjenje na javljanju nakon dugo vremena, ali ETF, trka frka, znas i sama. :D Hvala tebi, bilo mi je zadovoljstvo pisati za tvoj blog!


Primjedbe