STEFAN STOJANOVIC: Koliko god da ispadate ludi u očima drugih, a vaše ideje delovale smešne i nemoguće , ne odustajte!


UREDNICA:Belma Skopljaković

Ukratko o tebi 
Zovem se Stefan Stojanović, imam 22 godine, završio sam srednju muzičku školu u Somboru na odseku muzičke produkcije i dizajna zvuka. Trenutno sam student 3. godine medijskog menadžmenta. Bavim se filmom, fotografijom, muzikom i generalno uživam u svoj umetnosti. Sviram klarinet, klavir i nekoliko akorda gitare,a
takođe i pevam. U slobodno vreme uživam da fotografišem, vozim bicikl, provodim puno vremena u prirodi, gledam filmove… Trenutno radim kao freelancer na kratkim igranim i dokumentarnim filmovima i projektima u domenu video produkcije i fotografije, kao i ostalim vrstama kreativnog rada.

Baviš se filmom, fotografijom i muzikom... kako i kada si zakoračio u ovaj svijet umjetnosti?
Sedma umetnost je definitivno za mene od prvog dana bila najveća ljubav, strast i
opsesija. Ono što ne možete ni u potpunosti objasniti zašto i kako i odakle dolazi. Kad
vam oči zasijaju I kad se osetite kao dete u prodavnici čokolade. To je bilo to, i znao sam da sam našao ono čime želim da se bavim ceo život. Imao sam sreću da to otkrijem veoma rano još u osnovnoj školi. Imao sam samo 10 godina kad sam prvi put uzeo kameru I bio odmah uvučen u novi magični svet pričanja priča putem slika.
Video sam da su mogućnosti neograničene, a sve je izgledalo kao najbolja igra, ples sa nestvarnim čudesima. Okupljao sam drugare iz ulice i tad sam počeo da pravim male kratke filmove, što je zapravo prvobitno bila samo naša dečija igra zabeležena na kameri. Scenario i akteri bi vremenom postajali sve kompleksniji, a fotografija sve
bolja i bliža onome što bi neko nazivao filmom. Kreativnost je bujala i počeo sam da sanjam i živim svoj san o filmu. Poenta je bila da sam se ludo zabavljao i uživao u onome što radim i to je ostalo nepromenjeno do danas.

Šta te motiviše i inspiriše u svakodnevnom životu?
U svakodnevnom životu me motivišu I inspirišu i najmanje stvari koje mi u svojoj
jednostavnosti i banalnosti daju da vidim širu sliku. Dovoljan je implus; detalj, zvuk,
boja, pokret… i inspiracija u vidu sunčevih zraka, zvuka klavira, odraza na mokrom
asfaltu, senzualne devojke…je beskonačna. Takođe veliku inspiraciju i motivaciju mi
daju ljudi iz moje neposredne okoline, koje veoma cenim i poštujem. Moji roditelji,
koji su me naučili svemu što je bilo važno i koji su moju kreativnost i beskrajnu ljubav
prema filmu i umetnosti, podržali i negovali koliko god da je bilo teško i trnovito na
tom putu koji još traje. Naravno deo te inspiracije i motivacije čine ljudi koji
generalno inspirišu svojim delima, razmišljanjima i postojanjem.

Koji su tvoji najveći izazovi u životu?
Rekao bih da najveći izazovi nisu profesionalni, ma koliko to zvučalo kao kliše,
mislim da su najveći izazovi, napredovati i rasti u životu na svim poljima, konstantno
pobeđivati sebe, priznavati greške, ne plašiti se neuspeha i mišljenja drugih ljudi i
nikada ne prestajati učiti i voleti.

Na šta si najviše ponosan?
Najviše sam ponosan na dobre stvari koje su se desile, od kojih je nešto ili neko imao
benefita, a kojima sam doprineo direktno ili indirektno, bilo da je to aktivizam,
humanitrani rad ili film. Ponosan sam veoma na produkte mog stvaralaštva i najveće
mi je zadovoljstvo kad se u ljudima probudi emocija, pokrene razmišljanje,
podstakne reakcija, upravo izazvana tim filmom, skečom...

Na setu sa Tonijem Cetinskim
Tvoj pogled na današnje stanje mladih i tvoja poruka za njih?
Danas živimo u jednom veoma brzom i promenjivom vremenu gde se preferira da je
sve instant i ekspresno. U toj gužvi i pod konstantnim pritiskom koji se nameće,
mladi sve češće biraju liniju manjeg otpora tzv.“easy way out”. Ogorčenost,
nezainteresovanost, često ljutnja i pasivnost su prisutni. Vrednosni sistem se u
velikoj meri urušava i ostaje relativno malo svetlih primera koji daju ostalima nadu i
motivaciju.
Moja poruka mladima bi bila ujedno i poruka za sve ljude. Nikada ne odustajte, šta
god da vam kažu ostali. Koliko god da ispadate ludi u očima drugih, a vaše ideje
delovale smešne i nemoguće , ne odustajte. Pratite svoje srce i svoje snove i oni će
vas odvesti na mesto gde istinski želite da budete.

Stefanov rad možete pratiti na slijedećim linkovima:

Primjedbe