BELLSPIRATION CLUB - Elida Korać: Mi mladi imamo moć da gradimo mnogo ljepšu budućnost! (Part 2/4)

1) U prethodnom intervjuu si spomenula da se baviš omladinskim aktivizmom. Koliko je bitno za razvoj mladog čovjeka da volontira i bude aktivno uključen u razvoj zajednice? Možeš li podijeliti s nama kako je na tebe sve to uticalo i na koji način je doprinijelo tvom ličnom razvoju?

Volontiranjem sam počela da se bavim još od gimnazijskih dana, a nakon toga  se aktivno u uključila u omladinski aktivizam.  Za mene je to  je jedan vid slobode – da nešto uradite, da promijenite, poboljšate, pomognete. Kroz ovaj vid društvenog angažmana sam se i povezala i upoznala sa sličnim mladim ljudima koji su, poput mene, željeli da na neki način doprinesu zajednici u kojoj žive. Naši naizgled mali napori i mali poduhvati sabrani skupa su nekome zaista bili značajni i tu se najbolje prepoznaje koliko pojedinac, sarađujujući sa drugima, ima snagu da napravi vrijedne i važne promjene.

Uvijek se sjetim jednog od meni najljepših volonterskih zadataka prije nekih pet – šest godina, koji se ticao prilagođavanja literature za osobe sa oštećenjem sluha za Audio biblioteku koja postoji u okviru Saveza slijepih Crne Gore. Za svega nekoliko sati nedjeljno koje bih izdvojila za ovaj mali poduhvat, bila sam nagrađena divnim riječima iskrene zahvalnosti i saznanjem da sam nekim ljudima  olakšala mogućnost da nešto novo  čuju i nauče. To je za mene bio poseban osjećaj i uvijek sam se radovala svakom novom ‘’paketu’’ tekstova koje je trebalo ispraviti. Mislim da uopšteno ljudi nedovoljno vrijednuju svoj individualni doprinos koji mogu dati na ovaj  ili bilo koji sličan način.

Sa druge strane , omladinski aktivizam mi je dao  priliku da nadogradim znanja koja sam sticala  na  Fakultetu političkih nauka, da razmijenjujem stavove i ideje sa mojim vršnjacima i da konkretno djelujem. Zapravo me je ta aktivizam negdje i usmjeravao ka stvarima kojima sam kasnije nastavila da se bavim, otvarao mi je nove prilike za usavršavanje,  donio nove kontakte i poznanstva. Omogućio mi je da na određeni način podstaknem kod sebe one neke osobine koje sam do tog momenta držala u drugom planu.

Vrlo je važno da mladi ljudi imaju svijest o tome da im je data mogućnost da nešto promijene. Da ne posmatraju te promjene kao nešto što se dešava  mimo njih već da aktivno učestvuju.

2) Nas dvije smo se upoznale na jednom internacionalnom projektu u Sjevernoj Makedoniji. Da li vjeruješ u ljubav i prijateljstvo na području Zapadnog Balkana i u jednu svijetlu i prosperitetnu budućnost koju grade mladi ljudi, kao ti i ja sad? Lično, vjerujem da su naša internacionalna prijateljstva jedini čvrsti temelj za razvoj našeg područja. Kao omladinski aktivista, kakve su tvoje misli o tome?

Puno je seminara, škola i obuka koje sam pohađala, ali je ta konferencija u Sjevernoj Makedonija i to Kruševo, zaista  nešto posebno (znam da ćeš se saglasiti :)). Eto, to je divan primjer koji ide u prilog tvom pitanju. Učestovali su mladi iz 15 država, ako se ne varam, pa i pored jezičkih i     kulturoloških razlika, različitih država iz kojih dolazimo, pa i političkih opredjeljenja, uspjeli smo da realizujemo jedan fenomenalan seminar. Uspjeli smo da naučimo puno toga, da se vrlo ozbiljno i studiozno  bavimo temama koje su bile dio naše agende, ali naša sjajna energija i druženje su nešto što je bilo predivno i nezaboravno. Upoznala sam divne ljude, upoznala sam tebe, sa nekih desetak ljudi iz te ekipe uspješno održavam kontakt i uvjerena sam da bismo i sada, sa istim entuzijazmom mogli napraviti neki novi projekat. Tako da,  bez imalo sumnje vjerujem da mi mladi imamo moć da gradimo mnogo ljepšu budućnost, koja će biti oslobođena svih tih  ‘’repova’’ i loših stvari iz prošlih vremena, pogotovo kada je riječ o Zapadnom Balkanu. Mislim da su naše ‘’zdrave’’ ideje, otvorenost u pogledu budućnosti i želja da sarađujemo zarad nekog opšteg dobra, iznad svih vidljivih i nevidljivih barijera.
Pa I Bellspiration je odličan primjer tog međunarodnog povezivanja, novih prijateljstava, širenja nadahnjujućih poruka i priča  koje vrijedi čuti. Ja iskreno vjerujem u našu generaciju, jednako kao i u generacije koje dolaze i za koje smatram da imaju dovoljno kapaciteta i želje da njegujući međunarodna prijateljstva i snažeći te veze, učine ovaj naš region puno boljim mjestom za život.


3) Rekla si da ne postavljaš sebi 5-ogodišnje ili 10-ogodišnje planove i rokove. Moram priznati da ni ja to ne radim i razumijem te potpuno u tome, ali želim da te pitam da li imaš neku generalnu viziju svog života - da li je Elida i za nekih 50 godina neumorni sanjar?

Kada bih odustala od sanjanja, odustala bih od sebe :)  To je nešto što me stimuliše. Iskreno, puno  svojih snova sam ostvarila, neke koje nisam, čekaju svoj red. Nisam sebe nikada sputavala rokovima i planovima upravo zato što nijesam smatrala da život  treba živjeti po nekoj unaprijed uspostavljenoj hronologiji.Tako da i generalna vizija mog života je potpuno  u skladu sa tim – radiću ono što volim i što me ispunjava, biću okružena dobrim ljudima,  još više putovati i možda u nekom trenutku započeti život u nekoj drugoj državi. Vrlo nestrpljivo čekam da vidim koja mi to iznenađenja život donosi, a  možda neka od njih i prizovem svojim sanjarenjima :) 

4) Pratite Elidu:

Fb: https://www.facebook.com/elly.korac IG: https://www.instagram.com/e__korac/ LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/elida-korać-03a26b64



Primjedbe