BELLSPIRATION CLUB - Tanja Grabovac: Uspjeh je biti ono što jesmo, otkriti sebe i živjeti sebe (Part 1/4)

 


1) Draga Tanja, tvoj aktivizam, uspjesi i energija se daleko prepoznaju i osjećaju. Za čitaoce Bellspiration bloga, predstavi nam se, da te svi upoznamo. Ko je Tanja, čime se bavi i šta voli?

Pitanje “tko sam?”, prilično je jedno duboko egzistencijalno-filozofsko pitanje. Mislim da je svaka osoba spoj savršeno unikatnih sastavnica koje čine naš život i nude odgovor na pitanje “tko smo mi”.

Neke od tih sastavnica izdižu se iznad drugih, te čine srž naše osobnosti. Ovdje bih navela nekoliko njih koje su osnova mene, čime se bavim, aktivnosti, što volim, što me čini sretnom i ispunjenom.

Volontiranje – završila sam filozofsko-teološki fakultet, no, od samog početka studija (2010) aktivno sam volontirala u Sarajevu u nekoliko organizacija. Pored formalnog obrazovanja uvijek sam težila i osjećala potrebu za radom na polju, za dodatnim znanjem, dodatnim aktivnostima, istraživanjima i upoznavanjima raznih i uvijek novih inspirativnih ljudi. Nakon što sam se preselila u Graz, Austriju, zbog doktorskog studija, i dalje sam nastavila volonterski angažman. To mi je donijelo novo životno iskustvo i novu ljubav: Tunis – tunisku kulturu, jezik, arhitekturu, povijest, predivne prijatelje. Naime, ljeto 2018.-e godine provela sam putujuci kroz Tunis i volontirajuci u školi sa djecom, učeći ih engleski jezik.

Aktivizam – kao što si već navela u pitanju, aktivizam mi je jako bitan. U Sarajevskom otvorenom centru završila sam dvosemestralnu, akademsko-aktivističku feminističku školu “Zarana Papić” i “LGBTIQ školu aktivizma”. Mogu reći kako su mi obje edukacije pomogle boljem shvaćanju same sebe, kao i društva, te su definitivno utjecale na moja naredna istraživanja. Utjecale su na propitivanje uloge i prava mene kao žene u društvu, kao žene u crkvi, kao teologinje u teologiji. U svom doktorskom radu upravo istražujem odnos religijskog i LGBTIQ identiteta, posebno u kontekstu tradicionalnog post-ratnog bosanskohercegovackog društva. Pošto radim kao univerzitetska asistentica na Teoloskom Fakultetu u Grazu, također vodim predmet i projekt feminističkog obrazovanja djece o ženama u religiji. Projekt bi trebao rezultirati objavom ilustrirane knjige za djecu upravo o ženama u religiji. Kao i bivša vjerouciteljica smatram da je feminstički odgoj neizostavan, te da sa feminističkom naobrazbom moramo početi već od djece. Djecu trebamo educirati o ljudskim pravima, jednakosti, solidarnosti, ljubavi, uzajamnom poštivanju, dijalogu, te mi se čini bitnim posebno u jednom društvu kao što je naše bosanskohercegovačko, učiti djecu o dijalogu – kako bismo prevladali mržnju i strah od “drugog i drugacijeg”. 

Pod aktivizmom mogu uključiti i ekološku svijest. Već nekoliko godina sam vegetarijanka. Smatram da nismo samo mi ono sto jedemo, naša priroda/naš okoliš je također ono što mi jedemo. Drugim riječima, naš način života, proizvodnja mesa u globaliziranom društvu, uvelike utječe na okoliš i klimu koja se ubrzano mijenja. Pokušavam koristiti plastiku i plastične ambalaže što je moguće manje. Iako je zero-waste način života prilično težak za ispuniti u detalje, mislim da svi možemo doprinijeti barem donekle.

Putovanja i fotografiranje – ove dvije divne riječi u potpunosti opisuju dvije moje velike ljubavi. Putovanja- upoznavanje novih kultura, naroda, jezika, kuhinja – upravo je ono što me istinski obogaćuje. Pošto volim kuhati, posebno obožavam arapsku kuhinju, trudim se sa putovanja uvijek donijeti poneki tradicionalni začin – tunisku harissu iz Mahdie, iranski mix začina iz Isfahana i domaći šafran, sirijske začine sa marketa u Damasku, ... mmmm, pišem i osjećam mirise 😊

Momente volim zalediti u fotografiji, jer tako kao da nastavljaju živjeti u vječnosti. Kao da kroz fotografije uvijek mogu dozvati trenutak ulične buke, raskošnih začinskih mirisa, dodir svilenih, šarenih marama, osmijeha lokalnih ljudi, jedan nepoznati egzotični jezik...

2) Šta je “Uspjeh” po tvojoj definiciji i na koji način ga ostvariti?

Uspjeh je biti ono što jesmo, otkriti sebe i živjeti sebe.

3) Hvala ti od srca što si član Bellspiration kluba i što ćeš podijeliti svoja iskustva  s nama narednih sedmica i inspirisati nas! Koja su tvoja očekivanja od Bellspiration kluba?

Hvala tebi, najdraža Belma, jer me činiš ponosnom što sam dio tvoga kluba!!!

Općenito nemam očekivanja jer ne volim očekivanja. Znam da je Bellspiration dio povijesti i da će nastaviti biti belspiracija za mnoge!

4) Pratite Tanju na:

Facebook: https://www.facebook.com/tanjasophiag

Instagram: https://www.instagram.com/tanja_sophiaa/


Family





 

Primjedbe