MILA MIHAJLOVIĆ: Poručila bih svima da se bore za svoje snove!

  1. Draga Mila, iako si mnogima već poznata, molim te, predstavi se ukratko čitaocima Bellspiration bloga? Ko je zaista Mila?

Zdravo svima, ja sam Mila i ja sam samo jedna devojka koja sni i koja veruje da je ljubav najjača sila ovog univerzuma, koja nas međusobno spaja i povezuje, ali i pored toga što snim, ne gubim dodir sa realnošću. Izuzetno volim da pišem, jer smatram da putem pisanja mi naša osećanja ostavljamo na milost i nemilost budućem vremenu u kojem će ona možda biti čitana i na taj način sačuvana od zaborava. Pored toga, aktivista sam za ljudska prava, gde fokus u svom radu u tom polju stavljam na ženska prava-feministkinja sam i borac za pravdu. Ponekad umem biti stroga i striktna, ali sam zapravo jedna mekana duša za koju vam ne treba puno vremena da je otkrijete. Obožavam ples i politiku.

2. Jako si mlada, ali možeš li nam navesti neka od svojih najvećih postignuća do sada?

Verujem da nečije godine ne mogu da definišu njegove mentalne i fizičke sposobnosti, a pogotovo ne nečiju zrelost, prvobitno duševnu a kasnije i emocionalnu. Neka od najvećih postignuća su mi to što nosim titulu jednog od najmlađih pisaca na Balkanu, kući su mi zidovi ukrašeni diplomama kojih je preko 40 i koje označavaju sve moje uspehe na poljima edukacije i obrazovanja, držala sam i držim razne govore na određene socijalne teme, a najprestižnije mesto u kojem sam držala svoj govor jeste parlament. Pored toga, smatram da mi je jedan od najvećih uspeha to što sam zagolicala razmišljanje moje zajednice, srpske zajednice na Kosovu, govoreći o rodnoj ravnopravnosti i (ne)poštovanju žena prvobitno u seoskim domaćinstvima, a kasnije na drugim mestima... Ima još mnogo toga, ali eto, ovo su mi neki od najdražih uspeha..

3. Šta te najviše inspiriše u životu? I kada se javila strast prema pisanju?

Ljubav me inspiriše-inspiriše me univerzum i sva mistika koju on nosi sa sobom, inspiriše me umetnost iz perioda humanizma i renesanse, klasicizma, baroka... Inspiriše me sve ono u čemu moje oko može da pronađe lepotu. Sama strast prema pisanju se prvobitno javila u mojoj sedmoj godini i proistekla je iz moje ljubavi prema književnosti, a ona je nastala tako što se moja porodica maksimalno trudila da mi usadi privrženost knjizi. Eto, to je bio moj početak.

4. Šta je po tvojoj definiciji “Uspjeh u životu”?

Najveći uspeh u životu je biti dobar čovek. Ništa drugo, nijedan ovozemaljski uspeh koji postignete ne može ni da se približno meri sa tim... Sa dobrotom i sa ljudskošću.

5. Šta bi poručila mladima na Balkanu, ali i svim ostalima koji čitaju ovaj blog? Neka motivaciona poruka za sve nas?

Poručila bih svima onima koji će izdvojiti vreme da pročitaju ovaj tekst da se bore za svoje snove i za sve ono što žele. Da ne budu pasivni i da ne dozvole da im život prolazi ispred očiju. Da ne budu oni koji se žale na vreme zato što ne znaju da ga iskoriste pravilno i zato što su lenji da bi učinili nešto... Svi mi imamo snagu u sebi da ostvarimo ono za čim žudimo, samo je nekima potrebno da je otkriju. Poručila bih vam i da u svoj toj borbi ne zaboravite na svoje pravo ja i da uvek pronađete vremena za sebe, jer u suprotnom-bićete oni koji su svoju bitku izgubili.

6.  Hvala ti od srca na ovom intervjuu za Bellspiration! Vjerujemo da ćeš inspirisati mnoge.

Hvala tebi, draga i divna Belma, što si mi učinila tu čast da svoje mišljenje i neka svoja viđenja o životu podelim sa drugim ljudima koji su deo Bellspiration zajednice! Zadovoljstvo je apsolutno i maksimalno moje!

KONTAKT:

Facebook: Mila Mihajlovic

Instagram: Mila u zemlji cuda

U nastavku pročitajte dijelove objavljenih pjesama koje je Mila izdvojila samo  za vas:

Muka me je naterala davno
Da shvatim
Realnost surovu
A istinu bolnu
Koja govori
Da nisi meni suđen
Niti da će te moje usne buditi
Hladnih zimskih zora
Niti da će ti moji dlanovi ugrejati dušu
Jedne kišovite jeseni u Beogradu.
Možda me najviše boli
Ona avenija neostvarenih snova
Koju sam pomno gradila
U svojoj svesti
Sa tobom u njoj
I ako nisam bila svesna
Da će se ona ove noći
Porušiti do veka.
Nisam ni slutila
Da će biti sravnjena sa temeljom
Baš ove zime
Čiju si čar odneo sa sobom
U strana mesta
Za neka mnogo bolja vremena
Ali ne i za mene.
Pretpostavih
Da mi je nož patnje zasekao srce
A krv beše otrovana istom
Kada se dosetih
Da neće biti mesta za stari gramofon
Na kome bih puštala trake Crvene Jabuke
Dok nam spremam ručak
U našem stanu
Jer sam shvatila
Da on neće ni postojati.
Sumnjam
Da ćeš i bez prašnjavog gramofona ikada razumeti
Moje popucale kapilare od plakanja
I serije vrištanja
Posle naših susreta...

***

Kada postanem prah neke prljavo bele boje,
Kada dobijem Feniksova krila i započnem svoj večni let
Kroz oblake mržnje
I gustu maglu čudnih ljubavi
Nemoj mi dolaziti na grob.
Ne želim tragove tvojih suza na crnoj, staroj mermernoj ploči
Niti želim da me tvoja ljubav budi iz nebeskih snova,
I ako oni ne budu bili
Nimalo veličanstveni.
Ne želim da te kroz neke druge oči
Ugledam ostarelog i tužnog
Na groblju
Kako gledaš moju sliku
Dok anđeli pevaju besmrtne pesme
A đavoli padaju kroz nebo
I uzimaju delić istog.
Ne želim te ugledati tamo,
Kako mi donosiš moje omiljene ruže
S kapljicama jutarnje rose na njima
Niti želim da te bedne misli grle na mojoj smrti.
Ne želim da patiš,
Jer ta patnja
I dalje meni nešto gordo znači,
Samo želim da odeš
I nikada se ne vratiš
Dok tražiš ljubavi nove,
Ali me se ipak seti
Kroz bajke prazne
I reči neispunjene
Nek ti u srcu večno ostanu
Moji zagrljaji ljubavi tajni.
Samo te molim,
Nestani.

























Primjedbe